Genel Bilgiler
Anabilim Dalı Başkanı: Doç. Dr. Gülsüm Çalışır
Tarihçe
Gümüşhane Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü 31.05.2008 tarihinde 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu’na tabii olarak kurulmasıyla Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı Enstitü bünyesinde yer almış olup, 2014-2015 Eğitim Öğretim Bahar Döneminden itibaren öğrenci alımına başlamıştır.
Kazanılan Derece
Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında Yüksek Lisans derecesine sahip olunur.
Kabul Koşulları
Yüksek lisans programına kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ve YÖK tarafından belirlenen süreçleri tamamlamış ve sınavları başarmış olmak zorundadır. Programa öğrenci kabulü ve başvuru koşulları akademik dönem başlamadan önce Gümüşhane Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Internet adresinde yayınlanmaktadır (Gümüşhane Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği).
Yüksek lisansa başvuracak adayların, öncelikle 1.Lisans Diplomasına, 2.Lisansüstü giriş sınavından (ALES) geçerli minimum 60 puana sahip olmaları gerekir.
Üst Kademeye Geçiş
Yüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli notu almaları, İngilizce dil yeterliliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir.
Mezuniyet Koşulları
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalında yüksek lisans derecesi elde edebilmek için 21 kredilik (56 AKTS karşılığı) ders alıp, en az CC derecesiyle geçmiş olmak, 4.0 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı ortalamayı elde etmiş olmak ve bir yüksek lisans tezi hazırlayıp, jüri önünde sunarak başarılı olmak şarttır.
Mezun İstihdam Olanakları
Kamu kuruluşları ve özel sektörün iletişim ile ilgili departmanlarında görev alma imkanına sahiptir.
- Turizm, eğitim, sağlık, medya gibi hemen hemen her sektörün içerisinde iletişim ihtiyacına cevap verecek pozisyonda çalışma şansı bulmaktadır.
- İletişim uzmanı, reklam ve halkla ilişkiler sorumlusu, kurumsal iletişim sorumlusu, marka yöneticisi, pazarlama iletişimi koordinatörü gibi unvanları ile çalışabilmektedir.
- Aynı zamanda reklam ve halkla ilişkiler ajanslarında dijital pazarlama, medya ilişkileri yönetimi, etkinlik yönetimi gibi alanlarda sektöre dışarıdan pazarlama ve tanıtım destek veren birimlerde çalışabilmektedir.
- Özel sektör dışında kamu kuruluşlarında ve STK’larda da yer alan iletişim birimlerinde çalışma şansı bulabilmektedir.
-İletişim ile ilgili birimlerinde eğitim ve öğretim faaliyetlerinde akademisyen olarak da çalışabilmektedir.
Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci iletişim alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında doktora derecesine başvuruda bulunabilir.
Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB ve CB harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılır.